دستهبندی مشتریان در قالب گروه و ارتقا اتوماتیک بین گروهها
دسته بندی اتوماتیک مشتریان وفادار شما با توجه به تاریخچه خرید

یکی از قابلیتهای مهم سیستم باشگاه مشتریان امکان گروه بندی است. مشتری که یک بار در ماه خرید میکند با مشتری که هر هفته خرید میکند برای یک کسب و کار جایگاههای متفاوتی دارند. خود مشتریان هم تمایل دارند به پاس خرید بیشتر و مبالغ سنگینتر جایگاه متفاوتی داشته باشند. تخفیف و اعتبار بیشتری بگیرند. گروه بندی این امکان را به شما می دهد که قوانین امتیاز گیری و افزایش اعتبار متفاوتی تعریف کنید؛ و مشتریهای خود را بر اساس این قوانین دستهبندی کنید.
لیست قابلیتهایی که با استفاده از گروهبندی در باشگاه مشتریان قابل پیاده سازی است:
• تعیین سقف اعتبار قابل استفاده در روز و یا سقف اعتبار قابل استفاده برای هر فاکتور
• گذاشتن قوانین اجرایی برای گروه با توجه به تعداد دفعات خرید مشتری و یا بر اساس مبلغ خرید در یک بازه زمانی مشخص
• تعیین درصد اعتبار به مشتری از کل مبلغ خرید (به عنوان مثال ۳ درصد از مبلغ خرید به عنوان اعتبار در کارت مشتری ذخیره شود.)
• تعیین درصد سود به مشتری معرف
• تخصیص اعتبار هدیه به یک گروه (برای بازه تاریخی مشخص ۱۰۰،۰۰۰ تومان اعتبار هدیه برای گروهی از مشتریان)
• انتخاب ارتقا اتوماتیک به یک گروه دیگر با توجه به رسیدن به سقف مشخصی از اعتبار و یا امتیاز
قابل ذکر است در تعریف گروهها محدودیتی وجود ندارد. یکبار تنظیمات انجام میشود و سپس در مراحل بعد سیستم باشگاه مشتریان، هوشمند قوانین را اعمال میکند. پس از تعریف مشتری میتوانید گروه او را مشخص کنید.